Story of my mouse..

27 oktober 2015 - Paramaribo, Suriname

Okee dus, zoals sommige van jullie al wisten. Kwamen Mies en ik zo nu een dan drolletjes of meer grote keutels tegen in de keuken. O my god echt vies I know..we dachten eerst naja misschien zijn het oude keutels tot we ze steeds vaker en steeds verser tegen kwamen!
Toen dachten we laten we voor de 30ste keer nu al de huisbaas maar eens contacten. Hij kwam even kijken en kwam met het geweldige nieuws dat het misschien wel ratten konden zijn. Hij ging vallen halen om ze te vangen en geen gewone vallen maar een soort plak strips dat als ze er over heen lopen ze meteen vast blijven plakken en nergens meer heen kunnen. Vet zielig! Als ze niet zo eng waren geweest had ik vast wel een reddingspoging gedaan. Maar goed, we hadden de vallen onder de gootsteen geplaatst aangezien daar de meeste drollen vandaan kwamen. 1 of 2 dagen later kwam onze beste Remi (huisbaas) langs om wat dingen te fixen in de keuken het gas had namelijk een lullig vlammetje waar je precies niets aan had. Dat is inmiddels opgelost en toen vroeg Remi aan ons; hebben jullie al wat gevangen? Waarop wij antwoorden; jij denkt dat wij gaan kijken of er iets vast zit geplakt aan die val, hell noo, dat mag jij doen!
Remi liep vet stoer naar binnen, mies vluchtte het balkon op en ik stond in de hoek van de huiskamer luisterend wat er ging gebeuren. Remi trok de kastjes open en riep enthousiast; Waauw jullie hebben een hele familie........
Whaaaat een hele familie, jaa maar liefst 3 muizen die vast geplakt zaten waarschijnlijk al half dood. Ik heb even snel gekeken maar vond het te zielig dus liet Remi maar ze ding doen met die dingen. Hij liep naar beneden en kwam terug zonder die dingen God mag weten wat hij ermee gedaan heeft. Ze waren in ieder geval dood zei die.
Dus Mies en ik konden met een gerust hart verder met ons leven, we hebben lekker gekookt en gegeten en we gingen uitbuiken op de bank. Lekker relax met de tv aan even een zen moment tot dat Mies bijna van de bank af vloog en ik bijna in de karate houding op de bank zat. Mies zag iets rennen :|, waarschijnlijk eindigde het onder mijn bank dus ik sprong van mijn bank ongeveer op mies der schoot op haar bank. Ooh shit en nu..Zo bang als we waren hadden we besloten om te kijken waar die was de deuren waren open dus misschien konden we hem naar buiten jagen, maar we konden hem nergens vinden..
Tot dat vroeeemm hij weer onder de bank vandaan kwam en onder de tafel ging schuilen. De muis(Stuart) was snel en van slag. Volgens Mies kwam dit door een sterf geval in de familie hahaha, wij hadden bedacht dat wij misschien ze ouders hadden gekilled en hij ons nu wou terug pakken het was namelijk nog maar een baby..
Het weg jagen van Stuart de muis lukte niet dus we besloten om als onze moed bij elkaar te rapen en naar de badkamer te lopen om onze tandenborstels te pakken en dan naar bed te gaan. Okee daar gingen we ik voorop en Mies 2cm achter me. Stap voor stap liepen we naar de badkamer ik trok de deur open en WHAAAAA IELLLL sprintje terug naar de bank, met Mies op me hielen. Zat er nog een muis what the fack.. Dus eigenlijk waren we ingesloten eentje in de huiskamer, eentje bij de badkamer waar nog steeds onze tandenborstels lagen en daar tussen onze slaapkamers..Het laatste muisje had besloten om in de handdoek te gaan zitten die op de grond lag voor de wasmachine. Na een kwartier mentale voorbereiding is Mies zo stoer geweest om met een bezem en blik aan een lange stok de handdoek met muis in een emmer te gooien. Natuurlijk niet zonder mentale steun van mij.
We schoven de emmer het balkon op, maar nu moesten de emmer nog leeg gegooid worden. Dit was mijn taak aangezien Mies de eerste stap al volbracht had.
Na een aantal aftelling en support van Mies pakte ik de emmer vast en gooide de handdoeken en al van het balkon af, met als resultaat geen muis te zien..die was hem waarschijnlijk al lang al gesmeerd voordat wij begonnen aan deze hele stoere daad al zeg ik het zelf. Dus eindstand 2-0 voor de muizen.
Met een hoop kabaal hebben we de tandenborstel toch nog uit de badkamer kunnen krijgen, snel onze tandgepoetst, handdoeken voor de kieren onder de slaapkamerdeuren en we zijn tegelijk onze kamer ingesprongen.
Ik kleedde me rustig om, tot het moment dat ik naast me hoorde; O my god Dani What the Fuck, kan je komen dani NU?! Ik in me halve pyjama outfit naar mies der kamer gerend waar ze panisch aan het zoeken was naar nog een muis. Want ze zag iets bewegen ze wist niet wat een muis of een schaduw. Are you kidding me another one..
Dit eindigde dus in een slaapfeestje bij mies op der kamer, Mies moest werken de volgende dag en ik was vrij. Ik had besloten om ook vroeg op te staan om haar te steunen voor het geval er vroeg in de ochtend ook een muizen gevecht zal ontstaan. Gelukkig verliep de ochtend rustig en zit ik nu op de bank (wel met de voetjes omhoog natuurlijk) te wachten op Remi en zijn nieuwe muizen vallen. Het was weer een heftige avondje kanonnen..Hopelijk verdwijnen ze snel want ik wil niet nog meer moorden op me geweten hebben, staat niet goed op me cv namelijk.

Thaanks for reading! Dikkekus

Ojaa even wat anders ik zal even wat foto's toevoegen van het Parelhuis en de inhoud van het pakketje wat ik vandaag heb opgehaald. Daarin zitten een aantal spullen die ik heb gekocht voor het Parelhuis van het donatie geld van jullie :)

1. Vicky:
    27 oktober 2015
    Hahahahahahaha wat een verhaal!! Oh, wat een ramp meiden .... Hoop dat stuart en zijn familie jullie snel met rust laat en jullie weer normaal kunnen bewegen in huis! Ik leef met jullie mee en stuur jullie wat mentale steun van mij ook xxxxxx
  2. Danique:
    27 oktober 2015
    hahahaha aaaaaah thanks!! Dat is lief van je haha.
    Echt verschrikkelijk dit, terwijl ze zo klein zijn, bijna schattig als ze niet in je huis woonde..
    De mentale steun hebben we waarschijnlijk vanavond weer nodig als ze wakker worden:O

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  3. Vicky:
    27 oktober 2015
    Ooooh ja ik snap jullie helemaal!! Haha xxxx
  4. Barbara:
    27 oktober 2015
    Eeeek a mouse, misschien toch maar een kat in huis nemen
  5. Danique:
    27 oktober 2015
    Hahah nou daar hadden we het gister echt over! Alleen er zijn bijna geen katten hier alleen honden, die vals zijn de meeste. Weet niet of die ook muizen pakken haha.
  6. Harika:
    27 oktober 2015
    Wat n verschrikking maar jullie kunnen alles zeggen behalve dat het saai is, Wha ha ha ik zie het zooo voor me hoe jullie met zn 2en doen en ondertussen zijn jullie gewoon 2 kanjers die alles overwinnen!
    XXX
  7. Danique:
    27 oktober 2015
    Hahaha je had ons echt moeten zien, we waren zo stoer!
    lieeeeef van je mam2 haha!

dikkekus
  8. Mama:
    28 oktober 2015
    Heel vervelend voor jullie meiden maar o zo leuk om te lezen haha. Hoop dat Remy nu korte metten maakt met family mouse. Gister maakte je ook alweer een kreet aan de telefoon toen zag je ook weer wat bewegen. Echt vies. xx
  9. Esmée:
    29 oktober 2015
    Ik heb pip en tipsy net op het vliegtuig gezet! Hulp is onderweg! Tot ze er zijn: Als de muis komt, ga plat op de grond liggen en wacht op hulp.

XXXXXXXXXXXXXX
  10. Danique:
    29 oktober 2015
    Hahah! Oh my god thank youu, wat moet ik toch zonder jou...
    Dikkekus