Wat hebben we nu weer allemaal mee gemaakt!

6 december 2015 - Paramaribo, Suriname

Hello everyone its been a while. Even denken waar ik zal beginnen, ojaa ik zal beginnen bij afgelopen weekend. We zijn een weekendje naar een soort appartementen complex geweest voor een verjaardag, een vriendin van Bjorn werd 30 jaar. We zouden dat zaterdag daar heen rijden daar een nacht slapen en dan zondag eind van de middag weer terug rijden. Het was een grappig complex we hadden een soort huisje met daarin 5 slaapkamers met 3 a 4 bedden erin. Dus we sliepen met ze alle in een huis. Ik deelde een kamer met Michella en Ivanildo, zodat ik niet met vreemde in een kamer hoefde, had ik niet echt behoefte aan zegmaar.
Ik had me ingesteld op een weekend lang zonnen en zwemmen alleen kwamen we er daar achter dat het zwembad overdekt was. Wie verzint het maar goed we dachten okee dan gaan we wel ergens in het gras zonnen. We maakten ons zelf bikini ready en waren klaar voor een verfrissende duik. En holy *** wat was die verfrissend het zwembad was ongeveer -10 niet normaal hoe koud. Dus dat werd erin en eruit en opwarmen in het zonnetje voor een uur. Toen dacht ik, ik ga wel even lekker baden (douche) lekker een warme douche. Wat bleek daar was alleen maar koud water heel verrassend. Dus dat werd een korte douche van 1 minuut. Daarna werd het toch wel echt tijd voor wat te eten, de jongens hadden vlees mee genomen en dan zouden we met ze alle gaan BBQ super leuk. Alleen hadden de boys wat moeite met de BBQ aan te krijgen dus we aten volgens mij pas rond 22.00uur en nee er was geen stokbrood met kruidenboter om je buik alvast te vullen. Ondertussen dat het vlees klaar gemaakt werd heb ik een aantal angstaanjagende momenten mee gemaakt. Als eerste heb ik kennis gemaakt met een kikker van 6 bij 6 die besloten had om lekker in de keuken te gaan chillen, bleeeegh wat vind ik die dingen ranzig. Daarna besloot een sprinkhaan van 6 meter bijna tegen hoofd aan te vliegen en besloot ook om in de keuken te gaan rusten. Dit betekende dat ik ogen in me achter, zij en voorhoofd moesten hebben en bij alles wat ik zag bewegen rende ik bijna naar het einde van het complex. Je zou kunnen zeggen dat de natuur en ik niet helemaal op één lijn zaten...Tijdens al deze gebeurtenissen heb je natuurlijk ook wel eens een plaspauze. Maar zelfs dat kon ik niet in alle rust doen want ik werd vergezeld door een mega libelle. Die in het begin heel rustig op de muur zat dus ik dacht ik maak een stoere foto. Libelle's houden daar niet zo van denk ik want hij werd helemaal wild en vloog heftig in de rondte. Okee laat maar geen stoere foto en de komende 6 uur hoef ik ook niet meer te plassen.
En dit allemaal gebeurde met een enig disco muziek on the background. Want bijna naast ons huisje was de disco met een grote dansvloer met veel kinderen met soepele heupjes. Ik dacht de muziek stopt wel of gaat wel wat zachter rond een uur of 00.00/01.00uur maar nee hoor het leek wel of het steeds harder ging. Gelukkig gingen we nog niet naar bed, maar rond een uur 4 werd het toch wel tijd voor wat slaap en jaa de disco was nog steeds in volle gang!! Een heerlijke nacht rust gehad dus en gelukkig was ik de volgende ook niet al om 08.00uur wakker pfff...
De zondag werd zoals jullie misschien wel begrijpen een rustig dagje met veel eten en een paar duiken in het ohh zo koude zwembad.

Vrijdag hebben Mies en ik een dolfijnen tour gedaan. We moesten ons om 16.00uur ergens melden maar natuurlijk was er geen taxi te krijgen op dat moment. Uiteindelijk hebben we er eentje kunnen krijgen. Deze vriendelijke taxi chauffeur wist dat we er om 16.00 uur moesten zijn, probleem was alleen dat het tien voor 4 was en het zeker nog een kwartier rijden was. Hoe gaan we dat nou doen dacht ik. Nou ik heb het geweten ook, ik heb gevreesd voor me leven en tien hart verzakking gehad maar we zijn veilig aangekomen bij de boot pfoee. De dolfijnen trip was echt geweldig, zo coel om al die wilde dolfijnen te zien ik keek echt me ogen uit. Alleen het maken van foto's ging wat lastig maar het was echt waaauw. En al dat mooie groen om je heen super mooi allemaal.

Op zaterdag 5 december wat ze hier "Kinderdag" noemen mocht ik een dienst op me stage draaien van 12.00 tot 20.00uur. Ik vind het altijd wel leuk in het weekend omdat de kinderen dan vrij zijn. Omdat het Kinderdag/Sinterklaas was heb ik zakjes met pepernoten en taaitaai gemaakt met de nodige ondersteuning van Mies natuurlijk haha. Het was echt een kinderdag die dag wauw wat zijn die kinderen verwend. Om 13.00uur kwamen er mensen langs om warm eten langs te brengen. Er was tegen de kinderen gezegd dat er Mac Donalds gebracht zou worden, maar aan de grote schalen te zien was het geen Maccie. Dus de teleurstelling op de gezichten van de kinderen kan je je voorstellen. Maar goed het eten was wel echt heerlijk, alleen Maccie was natuurlijk nog lekkerder geweest haha.
NIet veel later kwamen er andere mensen met snoepzakjes en frisdrinken dus hoppaa dat moest natuurlijk ook meteen op. Om 16.00uur krijgen ze van ons altijd een tussendoortje en deze keer dus mijn zakjes met pepernoten en daar hadden ze ook nog een wel een gaatje voor.
En geloof het of niet maar om half 5 kwamen er weer mensen om wat te doneren en tadaaa het waren de mensen met Mac Donalds. En zelfs dat hebben ze allemaal nog opgegeten het was niet normaal. Na al dit gevreet, jaa dit was echt gevreet gewoon kwamen ze allemaal naar me toe dat ze buikpijn hadden en dat vonden ze toch raar...
Er was nog even tijd voor een uurtje buiten spelen voor dat de kinderen moesten baden. Daar was het bij de schommels tijd voor een serieus gesprek tussen mij en twee jongens van 15 en 13. Waar het onderwerp vriendjes en vriendinnetjes ter sprake kwam. Beide boys hadden besloten dat ze me wel wilde delen dus ik werd vriendin van beide. Ook willen ze alle twee heel graag mee naar Nederland. Want ze kunnen toch gewoon bij mij wonen en in mijn bed slapen? En dan worden mijn mama en papa ook hun mama en papa! Zo lief en het liefst zou ik ze echt mee willen nemen. Volgens de jongens moest ik het alleen even vragen aan de directrice maar die zou het vast wel goed vinden. De hele avond hebben ze bij me en aan me gehangen, zo dicht mogelijk tegen me aan. En gelukkig is het niet warm hier dus dat skeelt haha.
Een van de meisjes daar viel het op dat ze bij me waren de hele tijd en zei jullie zijn nog zo klein wat moet ze met jullie? Waarop een van de jongens zei; jaa maar van beneden ben ik niet klein?! WHAAAAT OMYGOD JAA DAT ZEI DIE ECHT. Daarop volgde nog de zin; Ik heb een grote salami hoor. Ik kwam niet meer bij van het lachen ohh oh ohh. Versierd worden door een 13-jarige kan dus ook van me lijstje geschraapt worden hahahah.

Nouu jongens dat was het wel weer zo een beetje. Vanaf morgen hoeven we nog maar 3 weken stage te lopen en ik probeer er extra veel van de genieten want ik ga alle kindjes echt super erg missen! Nu even bijkomen van de heftige versiertrucs en ik ben benieuwd wat me volgende week weer te wachten staat.

Kusjaaa voor jullie allemaal xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

1. Vicky:
    6 december 2015
    Hey Danique!! Wat een weekend zeg en pfff koud water en al die beesten dat zal alles behalve rust hebben gegeven haha... Super leuk die kinderdag en wat fantastisch dat je in de smaak valt bij die kleine Surinamers hahahah wat schattig!! Nou, heel veel succes de komende drie weken nog en inderdaad, geniet extra van alles!!! Hier gaat alles z'n gangetje :) dikke kus en knuf xxxxx
  2. Kelly:
    6 december 2015
    Klinkt allemaal weer leuk lieverd! Fijn dat jullie gezellige vrienden hebben daar! Alleen koude douche enzo is wat minder..
    Of de kinders hebben wat opgestoken tijdens je voorlichtings onderwerp offffff helemaal niks !! haha grappig joh dat je versierd bent, zelfs daar en van die leeftijd!! you got it.

HAVE FUN. KUSS
  3. Mama:
    6 december 2015
    Klinkt weer allemaal leuk hoor, je bent echt n natuur mens die veel van beesten houdt haha. En zij houden ook van jou!
    Maar die dolfijnentrip klinkt echt leuk!

En die kleine jochies, geweldig! En volgens mij heb je nog niet eens voorlichting gegeven haha
  4. Harika:
    Te leuk allemaal!
  5. Danique:
    7 december 2015
    Zooo leuk al die reacties! Jullie leven echt met me mee haha!
    Ik vind het super leuke dat jullie reageren, heb ik toch een beetje het idee dat ik de verhalen niet alleen voor mezelf schrijf haha.

Dikkekus en knuffel xxxxxxxxxxxxxxxxx