Verwaarlozing van mijn trouwe fans haha

3 januari 2016 - Paramaribo, Suriname

Okeee als eerste sorry jongens dat ik al zolang niets van mij heb laten horen. Ik was denk ik te druk bezig met genieten, want de tijd vliegt echt voorbij!

Ik zal nog even vertellen over de feestdagen die we hier hebben gevierd in de warmte. Dankzij al jullie lieve donaties heb ik voor alle kinderen mega leuke kerst kado's kunnen kopen (al zeg ik het zelf). Ik had besloten om de kadootjes op de 24e te geven aangezien dit mijn officiële laatste stage dag was. De kadootjes liepen uiteen van kleding, speelgoed tot kleurboeken. En wat waren ze allemaal blij! Ik wou dat jullie de blije gezichten konden zien, dan wisten jullie meteen waarvoor jullie het hebben gedaan! Gelijk gingen alle kinderen aan de slag met hun nieuwe aanwinst en natuurlijk werden alle kado's tentoongesteld aan alle andere tantes. Die maandag ervoor dus de 21ste had ik besloten dat ik voor het eten zou zorgen. De vraag was alleen nog wat? Ik dacht misschien aan lekkere roti of bami/nasi, maar bij navraag bleek dat de kinderen toch echt het liefst patat wilde hebben. Dus samen met Mies heb ik inkopen gedaan voor letterlijk een weeshuis patat + frikandellen. Het enige nadeel was dat daar geen frituurpan aanwezig was..dat werd dus zelf bakken in pannen met olie. Nou ik heb het geweten ook ik heb namelijk van 11 tot 14 in de keuken gestaan om ervoor te zorgen dat alles en iedereen genoeg te eten had. 3 mega grote zakken patat en maar liefst 40 frikandellen zijn op gegaan. En ohh wat vonden ze het lekker!

Maar goed weer even terug naar de 24ste. Dit was een rare dag omdat het eigenlijk me laatste dag zou zijn, maar ik had zelf al besloten dat ik zeker nog langs zou komen. De kinderen kwamen om en om of soms wel met ze 6e tegelijk naar me toe om te knuffelen of gewoon om lekker te kletsen. Allemaal wilde ze niet dat ik weg ging, maar met mijn belofte dat ik zeker nog terug zou komen voor ik echt naar Nederland zou vertrekken lieten ze me die dag toch wel gaan. Hoe kan ik mijn kindjes nou niet gaan missen... :(

Astrid; jou en je aanstekelijke lach zal ik nooit meer vergeten, het zelfde geld voor je aparte manier van het uitspreken van mijn naam
Cindy; een lieve rustig meid, die mij altijd kwam begroeten met een dikke knuffel en drie dikke zoenen
Cheyenne; Af en toe wat eigenwijs, maar altijd tijd om lekker te kroelen
Sandra; oh oh die Sandra, druk, gezellig, en altijd hangend aan me nek bracht ik de dag met je door
Valerie; het meisje met een gebruiksaanwijzing, maar wat ben jij een bijzonder meisje, boos worden kon bijna niet en je toverde altijd een lach op mijn gezicht
Ella; lieve kleine Ella met een attitude, ik heb heerlijk genoten van je dans kunsten en onze knuffel momenten
Somara; een lieve meid, waarmee ik veel gekletst heb over van alles en nog wat
Mitchell; me schatje of me vriendje zoals ik altijd zei. Lieve slimme, rustige jongen die er zeker wel gaat komen als je zo door gaat.
Raynell; waar zal ik eens beginnen, bij je gekke drukke momenten of bij het moment dat je toegaf dat je stiekem wel een beetje verliefd was op me. Bedankt voor al je mooie tekeningen ik zal ze super goed bewaren.
Donnie; Donnie ik denk dat ik zelfs jou staar momenten ga missen, je bent een slimme jongen zet hem op!!
Krieshen; Kries jou liefde voor tante of mama zoals je der ook wel eens noemt zal ik nooit vergeten. Blijf lief voor der en zorg goed voor jezelf.
Eljo; hoe vaak je tegen mij heb gezegd dat je van me houd is niet eens op twee handen te tellen. Helaas gold dit voor alle tantes van het Parelhuis haha. Je bent een lieve jongen en ik zal je knuffels missen.
Isaghi; ik zal onze gesprekken niet meer vergeten over het hebben van vriendinnetjes en dat ik daar natuurlijk een van was.
Shemar; onze mooiboy, je rap en dans kunsten zullen voor altijd in mijn hoofd zitten.
Shaquille; Ik zal nooit vergeten dat je op een dag zomaar moest huilen omdat ik weg ging naar huis. Omdat je zoals je zelf zei je me zo ging missen. Voor jou heb ik een half uur langer gewerkt om je te sussen en dat hij niet hoefde te huilen want ik was er morgen toch gewoon weer haha.
Endy; me lieve kleine gangstertje. ik zal je streken maar ook jou lieve kusjes niet vergeten. Vooral niet dat speciale kusje dat perse op mijn voorhoofd moest.

Ik wil iedereen nogmaals namens het Parelhuis en mijzelf heeeeeeel erg bedanken voor de donaties. Dankzij jullie is de voorraad flink aangevuld met de benodigde spullen en zijn de kinderen met de kerst extra verwend!!

Vannacht om kwart over 3 vertrekken we trouwens naar Curacoa voor 5 dagen, ik wil jullie heus niet jaloers maken hoor haha.
Ik heb er super veel zin, straks maar even me koffertje inpakken en dan op naar het prachtige Curacoa.

En dan nu kan ik mijn verhaaltje afsluiten met tot snel haha.

1. Mama:
    3 januari 2016
    Mooi verhaal weer Meis, echt schattig hoe ze zich gehecht hebben aan jou en andersom maar ook weer triest. Straks ben je weer weg en moeten ze weer wennen aan n ander waarmee ze t ongetwijfeld ook weer leuk mee hebben. Maar daar moeten we maar niet teveel stil bij blijven staan. Lekker genieten op Curacao! Lekker cocktails drinken, salsa dansen, zonnen en uitgaan. Heel veel plezier en doe de groeten aan Nilda xxx
  2. Ingrid:
    3 januari 2016
    Wat een lieve woorden, over ieder kind had je iets moois te vertellen! Je hebt daar een hoop goeds en positiviteit gebracht!
    Veel plezier op Curacao. Liefs Ingrid.
  3. Harika:
    3 januari 2016
    Schat, je hebt de kids een prachtige tijd bezorgd met jouw goede zorg en liefde! Een ervaring rijker en zo logisch dat het afscheid zwaar is.
    Nu op naar een heerlijke welverdiende vakantie op Curacao!
    Ciao!
    En wij zien je weer gauw. XX
  4. Joyce:
    4 januari 2016
    ohhhhwwww wat moeilijk om af te sluiten snik snik!
    Maar wat een geweldige herinneringen zal je hier aan overhouden.
    En nu heerlijk Chillen Oh Yeah!!!
    Heel veel plezier en neem een beetje zon en warmte mee terug :-).
    Dikke Knuffel X M2
  5. Vicky:
    5 januari 2016
    Lieve Danique!
    Wat fijn dat je zo aan het genieten bent!! Heel veel plezier in Curaçao!! En tot heeeeeel snel alweer xxxxxx
  6. Han van der Blij:
    5 januari 2016
    Hoi skatti, ja idd even geleden (je laatste verslag) maar deze maakt alles dubbel goed!!!!!
    Ook echt tranen trekkend al die persoonlijke woorden voor JOUW schatjes. Nooit zullen ze jou meer vergeten en dan bedoel ik niet alleen die mooie en hoognodige spulletjes die dankzij de donaties hebt kunnen kopen voor deze lieverdjes maar meer nog dankzij jouw persoonlijke aandacht en manier van omgaan met deze mensjes....als echt MENSENMENS..
    Het definitieve afscheid zal zwaar vallen en waar aan de ene kant van de wereld mensen huilen om afscheid zullen aan de andere kant van de wereld mensen staan huilen bij de hereniging !!! Zo werkt dat in de grote mensen wereld.
    Inmiddels zijn jullie lekker ah chillen op Curaçao en geniet (heb je hm weer) daar maar dubbel van er zijn n.l. nog maar 12 dg te gaan en jullie staan weer te bibberen op Schiphol. Denk er ff aan....nee doe maar niet!!!
    Ik hoop dat Miessie zich weer een beetje beter voelt...en kan genieten van deze week id zon. Nou meissie ik ga nu ad slag om boerenkool klaar te maken, ja ik weet t ff iets anders dan roti ...maar ja
    Geniet lekker en tok 2 U s(z)oo(e)n XXLLXXDD