Van je vriendin moet je het hebben..

17 december 2015 - Paramaribo, Suriname

Ondertussen zijn we alweer verhuisd naar onze ouwe vertrouwde buurt de Boerbuiten! De verhuizing ging best snel al zeg ik het zelf en ik ben blij dat we weer terug zijn. De woning is groot en best te doen. Ook al waren we al een beetje gewend aan de luxe van de airco in de woonkamer. Nu wordt het maar weer alle ramen open en de ventilator op ze hoogst.

Toch wil ik jullie nog even een verhaaltje vertellen over wat we hebben meegemaakt nog in de 'oude' woning. Het begon in de ochtend ik liep me kamer uit om mijn ochtend ritueel te doen (gewoon plassen hoor jongens) toen kwam ik mies onderweg tegen. Maar mijn oog viel al snel op iets anders een grote zwarte oppervlakte vlak voor der slaapkamer deur. Langzaam aan kwamen we dichterbij en zagen we dat het een KAKKERLAK was ieellllll. Wel een dooie maar gadverdamme. Mies kennende weten we dat dit een van de beesten zijn waar ze echt van gruweld. Dus ik moest al me moed verzamelen om een beker op dat beest te gooien en een papiertje eronder te schuifen zodat we hem in de hoek van de kamer konden leggen. Daar hielden we hem nog een dag en nacht om er zeker van te zijn dat hij dood was en ons niet meer kon lastig vallen. Langzaam schoof ik een papiertje onder de beker en schoof ik hem naar een hoek. Natuurlijk Mies in me rug om mij te steunen. Gelukkig kwam Ivanildo later om dat beest te verwijderen uit ons leven.

Goed toen de volgende dag kwam beest 2 namelijk een salamander. Deze was zo klein dat hij bijna schattig was maar weer groot genoeg om mij een hartverzakking te geven telkens als hij ergens vandaan kwam gerend. Hij hield het de hele tijd bij de wastafel en en wc gebied. Tot hij besloten had om Mies der kamer te betreden. Niet zo slim natuurlijk..Het besluit was al snel genomen, hij moest uit der kamer verwijdert worden anders moest Michella bij mij in bed. We hadden bedacht om een bakje over hem heen te gooien zodat we hem vrij konden laten in de natuur ver weg van ons huis. Helaas was hij tussen een opgevouwen kleedje gekropen en moesten we hem eerst daar vandaan halen. Met de stok van de bezem gingen we strategisch op  het bed zitten want snel hij kwam uit het kleedje moest hij het niet bedenken om onder het bed te gaan. YES het was ons gelukt, ik noem hem voor het gemak maar even Sallie (Salamander) was de kamer uit gerend, ik natuurlijk als de dood dat hij mijn kamer in ging rennen want die zat vlak tegen over Mies der kamer. Maar nee hij rende ons waskamer in, waar alle schoenen op de grond lagen. Hij had zichzelf in een hoek gedreven dus dit was onze kans bak erop en gaan met die banaan. Met een aanloop en gegil probeerde ik hem te vangen maar ik was zo spastisch aan het doen dat het niet lukte. Mies die 6 meter buiten de kamer stond nog steeds met die stok in der handen zag het alweer helemaal fout gaan, pakte het bakje over en bam bam bam mis shit, alle schoenen vlogen weg en BAM ze had hem gevangen. Nu moest hij nog naar buiten en dat was mijn taak. Het zelfde als met de kakkerlak, briefje eronder en schuivend naar de voordeur op de veranda. Maar hij moest natuurlijk buiten ons terrein. Alweer moest ik al me moed verzamelen om het bakje met schoen erop want snel je voor buiten het hek brengen. Zo snel als ik kon met aanmoedigende kreten van Mies rende ik naar het pad, met Mies aan me zijde heb ik het bakje omgegooid en free was onze Sallie. Terug te wijde wereld in.
Moe en bezweet van onze helde actie liepen we terug naar ons huisje Mies voorop ik erachter aan. Op de veranda maakte we kennis met beest nummer 3 een tor van 12 bij 12 meter. Hij maakte zo een herrie dat het leek als of er een helikopter bij ons voor de deur wilde landen. Hij was hysterisch en vloog overal tegen aan en onze deur was nog open!! Dus ik dacht snel naar binnen en deur dicht. Mies had het zelfde idee en was sneller binnen als mij, ook vond zij het een goed idee om de deur voor me neus dicht te gooien en mij dus buiten op de veranda te laten staan Mweeeeeeehh. Mies veilig binnen met een lach op der gezicht vragend waar dat dikke beest was, ik hysterisch voor de deur aan het schreeuwen dat hij vlak bij het raam zat. Even leek het als of de tor zijn aanval op mijn wilde zetten dus ik zette het op rennen. Ik rende zo de straat in met een sprint. Mies en ik communiceerde met schreeuwen en handgebaren half in de slappe lach. Al vond ik het wat minder grappig on the outside..Buren waren naar buiten gekomen om te kijken wat er allemaal gebeuren. Zal vast niets te maken hebben gehad met mijn geschreeuw toch?
Uiteindelijk heeft de tor zijn eigen weg van onze veranda ontdekt en is hij net zoals Sallie de vrije wijde wereld weer ingetrokken. Dus jaa van je vriendin moet je het hebben zeg ik dan maar haha!

Kusjaaaaaa

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Vicky:
    17 december 2015
    Hahahah wat een ramp hè al die beesten!! Hier ook elke dag een familie kakkerlakken en af en toe een salamandertje. Ik loop gister de badkamer in, zit er een papa kakkerlak (groot en dik) met een baby kakkerlak. Ik gillen en toen kwam Leo, de held, er alweer aan om ze voor me weg te halen hahaha! Fijn hoor zo'n man in huis. Nou, meiden, sterkte met al die vieze beesten en ik leef met jullie mee xxxx
  2. Han van der Blij:
    18 december 2015
    Wow wat een verhaal weer meissie !!!!
    Je kan zo onderhand wel een "Su-zoo" beginnen daar:-een Froggo -Salli -Dead sniki -Kakki -Spida -El torro -Gaapie (luiaard) en wat al niet meer en misschien nog te gaan u nffr know...!!!
    Ben ff kwijt welke dagen je nog moet werken, laatste x dat ik je sprak nog wel 3 hele dg..ppfffff Wat een mzzl heb je toch weer!! Kan je lekker je verslagen doen enzo. Zoals je al zei zal je daar in de andere dg nog wel te vinden zijn, jou kennende...afscheid nemen bestaat niet, toch..
    Weet je wie ook een goed nr hebben uitgebracht... O3gene weet niet of ik het zo goed heb va de g... maar je weet wel die 3 sista's vd voice. Iets van een powerfull Christmas ofzo.
    Toch wel goeie stemmen hoor die meissies. Ze doen ook een kerstshow op de 2e kerst? in de Ziggo vlgs mij, met alles erop en eraan.
    Huh is Vick met holiday ofzo? Al een paar x opgevallen, ook door andere lezers, je moet iets met je schrijf- en tot de verbeeldingskunst gaan doen. Een (kinder)boek gaan schrijven, ik meen het!! Gewoon dingen opschrijven en er later een boek van laten maken. Kan je ook gaan doen met al je reisverslagen en dan in boekvorm: STAGE-AVONTUUR VAN EEN STUDENT IN SU.
    Je krijgt weer de groetjes van verschillende marktklanten. Yep eg woar.
    Er is een zgn tijdelijk monumentje geplaatst op het graf v oma, en opa natuurlijk. Ziet er nu al mooi uit, een klein zwart marmeren plaatje v ongeveer 50x50 met een plexiglas plaatje er rechtop met een afbeelding van oma. Je uiteindelijke komt ih voorjaar, hele lange levertijd, maar dat schijnt normaal te zijn..!!!
  3. Vicky:
    18 december 2015
    Ik ben het helemaal met Han eens, je kunt zeker een goede schrijfster worden, prachtige verhalen!!! Ik zit een weekje in gran canaria Han, morgen weer terug naar Hollandia.... Tot gauw allemaal dikke kus xxxxx
  4. Han van der Blij:
    Je zal wel denken huh wat een raar einde, maar weer die 2000 tekens ppffffffff
    Ik ga nu verder: De voice staat nu op, wat een drama, niet mijn ding u no! Ga zo maar een muziekje doen met de koptel.
    Vannacht een hoop heisa in downtown Zdam bij Noir. Een handvol leden vd motorclub Satudara, vechten binnen en gingen vrolijk op het terras verder, hoop politie enzo. Was zelfs op het nieuws. Gezellig n biertje doen gezellig joh...
    Lang leve de lol. Paultje blijft je nummer maar vragen maar lijkt mij geen geen idee.... Er is nog een andere jongen op de markt, leuk joch, die ook steeds naar je vraagt op een ok manier en hij noemt mij al (schoon) vader!!
    Ik ga nu mn muziekie doen en straks ff Pauw kijken, dan n mn bedje om weer vroeg op te gaan vd markt..altijd leuk!!
    Nou scheet, heffun de laatste stagedg, ben ff kwijt welke dg je precies moet werken... Tok 2 U zoen xlxd
  5. Han van der Blij:
    18 december 2015
    He hoi Vick, ja weet ik veel....zijn daar grote kanaries...???
    Flauw he...Gran Can...
    Goeie reis naar huus mn kind en gr aan je mother, dikke hug vd ouwe kale XX
  6. Vicky:
    18 december 2015
    Oh, wat een verhaal van de Noir.. Dat zal wel weer een wraak actie zijn op de faber familie...
    Thanks Han!! See you soon xxx
  7. Danique:
    19 december 2015
    Heeeerlijk die reacties van jullie vaders en vick echt super leuk!
    Vick ik ben blij dat je weet hoe ik me voel met al jou ontmoetingen met die beesten haha voel ik me toch wel een beetje gesteund haha.

Ik zal het nummer even opzoeken volgens mij heb ik hem op facebook ofso voorbij zien komen! ik ben heel erg benieuwd naar het graf, wel fijn dat er nu tenminste iets staat.
    Groetjes naar aan al me markt matties! Ook aan me aanstaande husband en me grote vriend Paultje haha.

De dam veranderd ook nooit hea.. maar wel weer even sensatie op de late avond haha.

Dikke kus voor everybody xxxx
  8. Vicky:
    19 december 2015
    Hey Danique! Ik ben vandaag weer op Nederlandse bodem geland. Denk ik van die beesten af te zijn, loop ik in een spinnenweb en kruipt de spin over m'n hoofd, terwijl ik m'n voordeur in stapte ieeeuwl, ook niet zo fijn hahaha .... Ja, altijd leuk weer wat spanning en sensatie, maar gelukkig dat wij lekker ver weg zaten ervan toch? Dikke kus en ik geniet ook van jouw verhalen en reacties xxx
  9. Danique:
    20 december 2015
    Heeee meid!

Ohmygod, my worst nightmare spinnen! We worden gewoon achter volgt denk ik haha.
    Ben blij dat je weer veilig aangekomen bent!
    Lief van je, dikkekus xxxx
  10. Han van der Blij:
    20 december 2015
    Hoi skattie, ook ff kieken op You T naar: Andre Rieu (ja sorry) met Akim...gewoon ff doen!!!! tot vd week xlxd