HUH hebben we weekend gehad?!

15 november 2015 - Paramaribo, Suriname

Zoooo en dat zit het weekend er opeens weer bijna op..Ik had 3 dagen weekend en daar heb ik zeker van genoten. Afgelopen week 6 dagen gewerkt en dat is toch wel een beetje te veel van het goede in die hitte met die kinderen.
Er is de laatste paar dagen erg veel regen gevallen en niet zomaar een buitje maar echt mega heftige stort buiten waar je zeik en zeik nat van wordt, paraplu of geen paraplu je bent tot aan je onderbroek nat. Doordat de voorspellingen van het weer zo slecht waren hadden we bedacht om van vrijdag een plan dag te maken. We moesten nog uitzoeken welke trips we wilde doen en of we sommige ook zelf konden doen zonder tour. We hebben op internet rond gespeurd en zijn toch wel een aantal leuke dingen tegen komen die we allemaal nog willen doen!! Dus we hebben de leukste er uit gehaald en die op een rijtje gezet nu moeten we ze alleen nog even plannen. In plaatst van dat het weer steeds slechter en slechter werd zoals ze voorspeld hadden werd het eigenlijk alleen maar mooier weer. Dus hadden we besloten om in ons bikini te springen en snel nog even naar het zwembad te gaan rond een uur of 3, alles voor een mooi kleurtje hea!
In de avond zouden we eigenlijk naar een winkelcentrum gaan, maar aangezien het surinaamse tempo er bij ons al aardig in zit waren we daar een beetje te laat voor. Het was namelijk al half 8 en dat winkelcentrum sluit al om 9 uur...Dus dat werd toen maar een avondje thuis chille. Zaterdag hebben we het huis even schoongeboend (vegen, dweilen en de wc schoonmaken) en toen besloten we om maar weer een poging te wagen om naar het zwembad te gaan. Aangezien het weer hier binnen 5 minuten kan omslaan weet je het maar nooit over je je regenlaarzen aan moet doen of je teenslippers. Uiteindelijk hebben we een paar buitjes gehad en ben ik ook nog verbrand by the pool. Ook hebben we wat vrienden Braziliaanse matties gemaakt erg gezellig allemaal. Allemaal geperst in een speedo zwembroek opzich niet zo erg maar sommige jongens konden het beter niet doen zegmaar..
In de avond hebben we even wat met ze vieren gedronken (Ivanildo, Bjorn, Mies en ik) lekker cocktailtje achter over geslagen en een pasta naar binnen gewerkt. We zijn op tijd naar huis gegaan want de boys moesten allebei weer vroeg werken de volgende ochtend.
Dan komen we nu aan bij zondag pfooee wat een dag. De zondag was nationale was dag.. Mi gaddo wat een klus dat wassen not funny. Het is zegmaar een ouderwets ding die we nu gebruiken want die andere is stuk..gelukkig gaat niets stuk waar wij zijn dus dat skeelt.
Maar het wassen dus ik had bedacht om me bedden goed te gaan wassen. Dan begin je dus bij stap 1 het kraantje open draaien zodat de wasmachine zich vult met water. Stap 2 draai de kraan dicht. Stap 3 gooi wasmiddel in het water met je lakens (hier kunnen dus maar 2 lakens tegelijk in anders is hij te vol.....). Stap 4 stel de timer in, deze kan tot maximaal een kwartier en gaan met die banaan. Dan het vervolg Stap 5 vul een grote bak met water en gooi hierbij wasverzachter. Stap 6 haal je gewassen laken uit het water en wring deze uit. Stap 7 stop deze vervolgens in de bak met wasverzachter en spoel je laken hier in. Stap 8 haal je laken eruit en wring de uit. Stap 9 stop je laken in de mini droger (waar hooguit ook twee lakens in passen) en stel de timer in. Deze timer kan tot maximaal 5 minuten. Hierna is je kleding hooguit nog een beetje vochtig en kan je vervolgens alles op gaan hangen en hopen dat het niet gaat regenen zodat je niet weer overnieuw hoeft te beginnen.
Dus als je een beetje inlevingsvermogen heb is dit echt not fun om te doen en beperken we het liefst tot 1 x per week was dag. (ik heb wat foto's gemaakt zodat jullie echt medeleven met me krijgen haha)

Nog even een klein stukje over het donatie geld. Ik ga aankomende week samen met de zuster op pad om wat aankopen te doen voor de voorraad op medisch gebied denk hierbij aan medicatieboksen, handschoenen en verbandmateriaal. Dan was mijn plan om voor alle kinderen een kerst kadootjes te kopen moet alleen nog even kijken wanneer en  ik wil met alle kinderen placemats gaan maken :).
Verder wilde ik nog even gaan kijken hoeveel tweede hands tv's hier kosten want die ze nu hebben is dramatisch. Je kan op sommige zenders nauwelijks zien wat je aan het kijken bent.. Maarja wordt vervolgd alle tips zijn nog steeds welkom!

Ik mis iedereen behalve Nederland zelf haha.

Dikkekuss en tot snel xxxxxxx

1. Ingrid:
    16 november 2015
    Hai Danique,
    Haha zag het helemaal voor mij: 'kleine wasjes, grote wasjes, doe ze in je wasmasjien, laat maar lekker draaien......
    Zegt je nu niets (ver voor jouw tijd) maar kijk maar even:
    (met tekst)
    Veel liefs, Ingrid.
  2. Joyce:
    18 november 2015
    Lieve Danique,

Het is heel leuk om je verhalen te lezen. Net of we er een beetje bij zijn ;-). Je vermaakt prima zo te zien. De tijd vliegt om zo! Voor je het weet ben je al weer thuis! Dus genieten hoor :-).
    Dikke knuffel van mij X
  3. Yvonne Können:
    18 november 2015
    Lieve Danique, prachtig om te lezen dat je een goed toegeruste huisvrouw wordt en dat begint toch met prachtige witte lakens aan de lijn. Zo te lezen hebben jullie het goed na je zin. We hebben pas gehoord van het auto ongeluk en we zijn blij dat er alleen blikschade is. Hoe vervelend ook. Doe alsjeblieft voorzichtig en kom heelhuids weer thuis. Je hebt echt schrijftalent, het is leuk om je te volgen. Heel veel liefs en dikke kussen met een hartelijk groet Yvonne
  4. Danique:
    19 november 2015
    Lieve Joyce,
    Ik ben blij dat mijn verhalen leuk gevonden worden en dat ze ook daadwerkelijk gelezen worden haha.
    De tijd vliegt idd echt zo om, gaat zo snel niet normaal.
    Ik geniet zeker! Leuk dat je even gereageerd hebt.
    Dikkekus xxxx
  5. Danique:
    19 november 2015
    Lieve Yvonne,
    Haha jaa de echte huisvrouw komt nu toch echt naar boven. Jaa wij zijn ook blij dat het allemaal goed is afgelopen, het was even schrikken maar we zijn allemaal in orde gelukkig.
    Ik vind het super leuk dat er nu en dan reacties komen op mijn verhalen, vind het leuk om ze terug te lezen. En zo weet ik ook dat mijn verhalen gewaardeerd worden. Ik doe me best om jullie zo goed mogelijk mee te nemen in mijn verhalen.

Hele dikkekus en veel liefs xxxx
  6. Han van der Blij:
    20 november 2015
    (bij het plaatsen vd reactie de melding: mag niet meer dan 2000 tekens bevatten, dus moet hm ergens afbreken...sorry)
    Hoi skatje, long time no reactie enzo...... (van mijn kant...)
    Gelukkig wel via Skyp en de "wappies". Ja wat dat betreft, wassen enzo, kom je straks weer in een wat luxer leventje als weer terug bent. Kan mij niet snel genoeg gaan maar dat is een uitspraak die je maar voor rekening moet houden voor mijzelf omdat je daar natuurlijk ook een hele leuke tijd hebt en moet genieten van elk moment zolang je daar nog bent!!!
    Voor je het weet zitten jullie op je vakantieadres en kunnen daar lekker gaan uitrusten en genieten voordat de terugreis weer zo ongeveer gaat beginnen.
    Ben benieuwd of je zoektocht naar een TV iets gaat opleveren. Je kan altijd de zoon contacten van Henk, van de Su-toko, voor tips etc. Je moet de hartelijke groeten hebben van hem (Henk) trouwens. Ik vertelde hem van je aanhoudende hoofdpijn en hij zei mij dat je je eens goed zou moeten laten masseren.....lekka.... Hij gaf mij een naam en adres n.l. Teusco Petsold (hij wist niet precies of de achternaam zo goed gespeld was) en het adres is: Tweede Rijweg 34.
    Van Henk kan je aannemen dat het een vertrouwd persoon/adres is. Je kan het altijd proberen, misschien geeft het verlichting in je nekkie en koppie...!!!
  7. Han van der Blij:
    20 november 2015
    Hoi hier zijn we weer met vervolg weet je nog....
    Ook (weer) de groetjes en sterkte van DE klant vd markt, je weet wel die van het "rossen". Ze vroeg of je al verliefd was geworden daar....en naar aanleiding van dat ongeluk zei ze : laat haar terug komen naar hier, ai.... Je weet wel met zo'n lekkere platte Su tongval. Vervolgens liep ze lekker mopperend weg met haar fiets ad hand, ik moet altijd zo lachen om haar omdat ze alles zo serieus neemt. Maar wel met een goed hart en goed bedoelingen !!
    Goed plan btw om die medische spulletjes te kopen, komt altijd geod van pas daar denk ik zomaar. En wie weet slaag je ook nog voor een TV ofzo....
    Misschien ook wel een idee om een keer een drankje te doen of een hapje te eten bij die zoon van Henk, zal hij vast heel leuk vinden EN wie weet wat je er nog wijzer van gaat worden, U nffr no..
    ou wijffie ik ga zo de fiets van die kleine maken, ketting ligt eraf,N is n.l. een hele moeilijke en ingewikkelde klus.....maal niet!! Hij zit nu met Your naar de Pirates of de Car te kijken.
    Straks lekka met Mamasan, Your en Anneke naar Simply Red in de Ziggo. Super goeie band en zeker live, lijkt wel of ze daar gewoon CD's afspelen. Tenminste dat was zo een paar jaar geleden in Arnhem.....dus waw zal vast wel weer een toffe avond gaan worden.
    Skatje veel plezier de komende dagen geniet geniet en denk maar niet aan ons kille winterlandje.
    Groetjes aan Mies, Ivanildo en Bjorn.
    ps je moet ook de hartelijke groeten hebben van "mijn" Blorn, je weet wel die van Fifteen, je GROTE, wat heet groot..., stiefknuffelbroer....
    Meissie tot waps/skyps.... XLXD
  8. Danique:
    Olaaaa vaders!
    Altijd leuk om je reacties terug te lezen :).
    Haha groetjes terug aan de aardige markt mevrouw. Zeg maar dat ze zich geen zorgen hoeft te maken.
    Een hapje eten bij Henk ze zoon is wel een goed idee. Waar is dat restaurant ook alweer kan ik even kijken of het hier in de beurt is.
    De boys zijn weer lekker lui bezig dus heerlijk op de bank een film kijken, mis ik soms best wel eens hoor in plaats van op de laptop.
    Groetjes terug aan me grote vriend en suppaaaah veel plezier vanavond!!

Die massage klinkt trouwens ook wel heel erg goed, heb ik ook al even over na gedacht dus misschien moet ik dat maar gewoon een keertje doen.

We hebben net al een paar spullen in dozen gedaan voor de verhuizing (of naja dat heeft mies gedaan haha). Ik was bezig met de was..

Dikkekus loveyou xxx
  9. Han van der Blij:
    24 november 2015
    Hai girl, ja duhu... dat adres weet ik ff nie.....maaru vlgs mij heb jij zn nummer...toch?! Zo niet laat het dan ff weten dan vraag ik het wel aan "Henk" ok?
    Ik zal het oom doorgeven aan DE markt mevrouw.
    Zal "onze" Björn wel ff huggen van joe...doe ik sws altijd als ik m tegenkom, hij werkt trouwens op de Dam (Zdam) bij een soort van Rotti zaak(je).
    Je zag er gisteren echt goed uit op skype meissie !!! Goed van joe. Hou het zo vol. Al iets wijzer met het zoeken naar een TV b.v.? Als je dan toch contact gaat hebben met Henkzoon vraag hem dan of hij iets weet, of had ik dat al geopperd?? Anyway...kan nooit kwaad zo'n extra lokaal contactje, toch? Nog ff kiezen op elkaar in jullie nwe riante bungalow, dan weer terug en dan de focus op Cura...
    Heffun de komende dagen met de feestjes en geef ALLE kids v t Parelhuis maar een boks en high 5 van opa uit Zdam....
    Salamat makan v straks n un dikke lebber v (o) pa MET eigen gebit, dat dan weer wel!!!!, uut het regen- en stormachtige Zaandam XXLLDD ps eten zag er lekker uit trouwens (foto maandag avond, jammie....) LU2