Thuis in een ander huis

25 november 2015 - Paramaribo, Suriname

Tijd voor een nieuwe update en ik heb jullie zoveel te vertellen!

Ik zal even beginnen met onze verhuizing zaterdag 21-11. We moeten voor 3 weekjes naar een andere woning omdat die woning al verhuurd was voor deze periode. In het begin dachten we dat we het niet zo erg zouden vinden maar het viel toch wel een beetje tegen. Het was toch een beetje onze thuis geworden…
En dan al je spullen weer inpakken gedoe allemaal en totaal niet chill in die hitte. Maarja het moest gebeuren, we hadden alle twee een beetje het gevoel alsof we naar huis gingen heel raar. Ik had niet zo een zin om alles in te pakken dus jullie kunnen wel raden hoe me koffer eruit zag, jupp inderdaad alles er ongeveer gewoon ingegooid.
Gelukkig was onze nieuwe huisje 5 min rijden vanaf het oude huis dus in 2 keer rijden hadden we alle spullen over! We mochten de auto lenen van Bjorn en Ivanildo reed ons dan heen en weer. Dat skeelde weer taxi kosten.
Aangekomen in onze nieuwe woning zag alles er heel netjes uit, en o my god we hebben airco in de woonkamer hoe luxe is dat. Het was alleen een beetje jammer dat onze banken van lekker hout zijn dus languit op de bank chille zagen we ons al voorbij vliegen…Je krijgt er letterlijk en figuurlijk een houte reet van. We kregen een korte rondleiding door het huis en toen kwam de eigenaar met de fijne mededeling dat we gaan water hadden. Are you kidding me..maar goed no stress want dit zal ze allemaal wel gaan oplossen. Ik denk dat we ongeveer om 12 uur in de nieuwe woning trokken en om 18.00uur hadden we nog steeds geen water en de drang om te gaan douche werd steeds groter. Bleek dus dat de hydrofoor stuk (weet me god niet wat het is) dus er kwam iemand hem maken. Ah fijn een mannetje was gekomen en heeft dat ding gefixt, alleen de ton waar het water in zat moest opnieuw gevuld worden en dat ging via de straat. Dit kon nog wel even duren dus de eigenaar zou om 22.00uur wel even terug komen om te kijken of hij dan vol genoeg zat om te gaan douche enso. Natuurlijk ik wilde toch niet al om 15.00uur douche dus 7uur later kan ook prima..
Nou uiteindelijk hadden we om 22.30uur dan toch weer eens water, heb nog nooit zo genoten van een douche denk ik.
Ojaa en me kamertje is opzich wel chill behalve dat het ruikt alsof een echtpaar hun 70 jarige huwelijk daar heeft doorgebracht mi gaddo..wat een meur.
We hadden besloten om zondag vroeg naar de markt te gaan om fruit in te kopen daarna snel naar huis om het fruit weg te leggen en dan de toerist uit te hangen bij een één of ander fort en daarna met onze ass richting het zwembad (druk druk druk dus). Ojaa en we hadden een taxi besteld om naar de markt te gaan en een vrouwelijke taxi chauffeur kwam ons ophalen (dat zie je hier nauwelijks). En dan had deze mevrouw ook nog eens besloten om zichzelf een schoonheidsbeurt te geven tijdens de rit. Deze mevrouw vond het nogal nodig om precies deze rit haar lichaam in te smeren met bodylotion uhmm okee..is wel belangrijk natuurlijk dat je huid er verzorgt uitziet tijdens de ritten.
Verder is het nu intussen alweer dinsdag en vanavond is het party night want Jayh (die de jongeren onder ons kennen komt naar een club) en wij zijn uiteraard van de partij.
k zal jullie niet te veel vervelen bij de verhalen over het fort want ik heb zelf ook niet al te goed opgelet hihi. Het was op zich wel interessant maar ik was moe en ik had honger je kent het wel…Ik zal wat foto’s erop zetten dan kunnen jullie zelf kijken naar foto’s van het fort.

Dit was het wel weer een beetje, bedankt voor het lezen tot sneeeeeeeel xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

1. Vicky:
    Hey Danique!

Wat een verhaal weer, hihi. Succes in jullie nieuwe huisje xxxxx
  2. Joyce:
    25 november 2015
    Ik snap dat je niet op een verhuizing zit te wachten. Maar gelukkig is het niet één of ander shithole waar je terecht bent gekomen.
    Je vermaakt je prima zo te lezen. Fijn!
    Geniet ervan voor je het weet ben je weer in het koude/natte Hollanda :-|. Dikke X
  3. Joyce:
    25 november 2015
    oh zie nu dat ik dat vorige x ook had geschreven whahaha
  4. Danique:
    @ Vicky
    Heee meid!
    Leuk dat je een berichtje achterlaat. Dankjewel! Let jij een beetje op me eigen huisje over there ;) xxxxxxxx

@ Joyce (moeders)
    Neee haha dat skeelt alweer een hoop, het komt ook wel weer goed allemaal haha.
    Haha geeft niet soms vergeet ik en dan geniet ik nog even extra!
    Dikkekuss
  5. Vicky:
    Lieve Danique!

Tuurlijk zal ik dat doen :) vorige week gezellig met je mams voor de openhaard gezeten en afgelopen maandag nog een sigaretje met je paps gerookt en gekletst, dus dat komt helemaal goed!! Kan niet wachten tot je weer thuis bent en dat ik ook weer lekker met jou kan beppen xxxxx :-D
  6. Danique:
    25 november 2015
    Aaaaah leuk!! Ben blij dat je nog steeds over de vloer komt, (al zooo lang hihi).
    Jaaaa gezelliee zin in:)! xxxxxxxxxxxxxxxxxx
  7. Vicky:
    25 november 2015
    Hahah ja niet uit de familie te slaan ik! Hoe gaat het met jullie zelf? En met de kids?
  8. Han van der Blij:
    30 november 2015
    Oi zijn we weer... waar was ik gebleven..o ja ik ben vanmorgen met Lara naar een auto gaan kijken in Badhoevedorp, een Twingo ja ja. Dacht eerst Bhdorp daar zitten ook n aantal van die handelaren waar zo'n grote "garantiehond" op het erf loopt waarvan je denkt moet ik daar nou wel een auto kopen??? Nou nee !!! Maar dit was een betrouwbare Fiat dealer en het voelde goed, de verkoper was een redelijk jong- vooral ietwat zenuwachtig "mannetje". Ik vertelde hem dat ik zelf ook een kleine 20 jr bij Renault gewerkt had dus m.a.w. géén o.h. verhalen, dit zei ik hem er niet bij uiteraard, maar toch. Nog een beetje onderhandeld en er een goede prijs uit weten te slepen, was wel weer ff geinig om te doen.
    Kan me voorstellen dat ze niet veel aan Sklaas doen in SU en meer met kerst, wel zo gezellig toch en lijkt me ook wel apart in je zomer kleren en die temp kerst vieren. Als het weer hier zo doorgaat stijgt de sloot in een rap tempo en hebben we een zwembad in de tuin en kan als je thuiskomt zo vanuit de tuin naar Westzaan zwemmen zonder te hoeven klunen.... We zijn druk met "het" pakketje voor joe in te pakken en kan dan met Sint mee naar Su. Hoop dat hij dan voor half jan. aankomt, gaat allemaal per horse U know...
    Nou girly ik ga me maar weer op het eten storten (kapucijners en alles wat r bijkomt..) je weet wel.
    We vermaken ons prima trouwens met onze andere 2 stiefkinderen (Len & Vic) gewoon omdat het zo is en ze r GEWOON bijhoren!!!!
    Heffun meissie en njoy de laatste weekjes, je zal zien dat het nu heel hard gaat. Tot vanavond/manjana ofzo op skype ok?!
    Salamat makan v straks en n dikke hug v Mies, XLXD
  9. Han van der Blij:
    30 november 2015
    Huh vlgs mij is mn 1e deel van mn reactie niet doorgekomen...
    Ga proberen om die nog even voor de geest te halen...Ik begon vlgs mij in de trant van: Hoi girly...en zo van dit is het 1e deel met oog op de 2000 tekens u know?! Anders gaat het weer 'knippen en plakken' worden voor deze computernerd... Knippen en plakken vroega wel geleerd op de kleuterschool en weet nog hoe die lijm smaakte omdat er meer lijm op je handen kwam door zo'n "handig kwastje" en de lijm er sneller afwas met je mond dan het af te vegen aan een doekje die er niet voorhanden was. Net de TV aangezet op die muziekzender, je weet wel... en welk liedje werd er uitgezonden..: YOU ARE NOT ALONE van ene Michael J. (nooit van gehoord..) dit is ff voor het emo momentje, maar dit terzijde. Had het ook over het feit dat jullie AL over de helft zijn, vlgs mij en dat het nu héél erg hard gaat met de resterende weekjes maw nog meer genieten dan dat je al doet. De 'marktmevr' vroeg natuurlijk weer hoe het met je gaat en ik zei dat je al op de helft was en je half jan terugkwam ze begon te lachen en met n klein dansje zei ze ai ai dan gaan WE n Schiphol haar ophalen!! Your gaat morgen n Nice met Rick & Mike tot vrijdag, lekka (v hun) Vlgs mij was dit wel zo'n beetje het 1e deel dus op naar het 2e...en die begint met: Oi zijn we weer...etc tot zo.....
  10. Danique:
    Haaaai daddy!
    Ik hou van je super lange reacties op me verhalen! Veel dingen uit je verhalen halen me dan toch weer even naar Nederland. De tijd vliegt idd voorbij morgen is het gewoon alweer december niet normaal.
    Jaa hier in Su zijn ze al begonnen met de kerstversieringen overal hangen lichtjes dus we komen zo al een beetje in de sfeer. Als we weer "thuis" zijn in de andere woning dan gaan we een kerstboom kopen. We hebben al een enorme kerst winkel gezien waar we zeker heen gaan om met ons geld te smijten haha. En dan komt oud en nieuw al snel bij de deur kijken, iedereen is er al mee bezig. Er word vrij gevraagd en zelfs vakanties van een week zodat ze vrij zijn rond de 21ste.

Super leeuk dat Lara der eigen auto gaat kopen, is het wel een coele kleur? Ook leuk dat ze jou heeft mee gevraagd!
    Dan kan ik haar auto wel eens lenen dan.
  11. Danique:
    30 november 2015
    Oeps per ongeluk al op verzenden gedruk terwijl ik nog niet klaar was solley.
    Anyway ik mis jullie wel hoor en die dikke slet (bongo) ook!
    Heb al tegen mama gezegd woensdag maybe evve Skype?
    Kusjaaaaaaaaa
  12. Han van der Blij:
    1 december 2015
    Oi zijn we weer, weer...tis nu 00.05 en iedereen ligt al tussen die vette lappen... De kleur....ja wat zal ik er van zeggen, zo'n bordeau rode je weet wel zo'n ouwe lu.... kleur. Nee hoor Laar was een grapje (nou ontzettend..) de kleur heb je nu eenmaal niet voor het uitkiezen met een occasie en als je erin zit zie je het niet!! Zat net nog ff een mailtje te versturen naar Zaan Inn waar o.a Vicky werkt. Er was vrijdag jl een zgn heropening na een verbouwing en ze hadden een flyer in de brievenbus gedaan waarin ook stond dat ze personeel zochten dus ik dacht BINGO ik stuur een brutaal mailtje. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt...toch. O ja hij doet het geluid na van een jonge boerenkool.. lekka flauw hè. Ik ben vrijdag met Vick ook nog even naar die opening geweest, ik dacht gewoon even m'n schattige hoofdje laten zien en even een handje schudden, altijd goed toch..!! Kreeg net een reactie waarin ze (Layla een jonge dame van ongeveer een jaar of 30 ofzo) m'n CV vroeg. DAT ligt bij die ouwe wel een beetje gevoelig natuurlijk want daarin staat ook je geb. datum...aija jaai... maar ja tussen de oren ook een jaar of 30 !!
    Weet je wie ik daar ook tegenkwam...nee? Nou Björn ja idd die van Fifteen onze knuffelbeer, hij gaat daar id keuken ad slag. Kan ik m mooi begeleiden daar. Ga maar duimen voor je ouwe vader. O ja je moet ook de hartelijke groetjes hebben van Inge de moeder van Marleen, leuk mens en we hebben weer als vanouds staan lachen daar. Nou kind weer een heel verhaal je weet toch.... Goed plan woensdag ff skypen, lekker slapen zo en tot woesdag, l.u.4.f.r xlxd
  13. Dana (collega van je mama):
    3 december 2015
    Hi Danique, ik heb net even al je verhalen gelezen en jeetje wat een avonturen!! Erg leuk, krijg er zelf ook weer reiskriebels van :-). Have fun!!
  14. Danique:
    6 december 2015
    Heee Dana!
    Haha ik ben blij dat je de verhalen leuk vind! Leuk om je reacties te lezen :)!

Dankjewel, xxxx
  15. Han van der Blij:
    8 december 2015
    ***********ZOMAAR FF EEN OPROEP(JE) TUSSENDOOR*******
    BESTEMD VOOR ALLE "PASSIEVE" REISLOGREACTEILEZERS.....
    LATEN WE MET Z'N ALLEN DE MEIDEN DOOR DEZE DECEMBERMAAND SLEPEN MET, OOK AL IS HET EEN KLEINE, REACTIE OP DE VERSLAGEN. ZE HEBBEN NOG MAAR EEN KLEINE 3 WEKEN (OP HUN STAGEADRES...) EN GAAN DAN VOOR EEN PAAR DAGEN NAAR CURAÇAO OM EEN WELVERDIENDE VAKANTIE TE "VIEREN"....MET Z'N 2N.....!
    DUS.....HEB JE FF NIX TE DOEN...LOG FF N REACTIE.
    ****THNX EN ALVAST (JA JA JA IK WEET HET N BEETJEE VROEG..) EEN HELE GEZELLIGE EN WIE WEET EEN WITTE KERST, OF....ZOALS DE MEIDEN ZULLEN DOEN EEN KERST IN BIKINI..!!********
  16. Danique:
    9 december 2015
    Hahah thaaaaaaanks dad! Toevallig hebben we net onze nieuwe roze kerstboom opgezet haha!
    Heb al foto's gestuurd naar de family app haha.

Dikkekussss
  17. Han van der Blij:
    13 december 2015
    Hoi Daan, alweer ff geleden dat we elkaar "gesproken" hebben via de reis(b)log...toch en dat alleen maar omdat het rijmt.
    Al suc6 gehad met uitzending gemist? Je weet wel voor dat programma van Paul de Leeuw met Adele...wat een leuk mens blijft dat toch ondanks haar wereldwijde suc6. Komt misschien ook n beetje door P de L zelf denk ik hij doet het interview op zn eigen manier en dat zorgt ervoor dat zij ook zichzelf blijft!!
    Nou skatje nog 'maar' 11 kalenderdagen te gaan tot de 24e !!!
    Wow wat gaat het nu opeens snel !!!!!! En dan kerst in je bikini hoezo een aparte ervaring, ik ben benieuwd.
    Al wat nwe ideeën opgedaan om het donatiegeld op te krijgen? Absurd eigenlijk om zo diep na te moeten denken...betekent wel dat de kindjes het best wel goed hebben daar ondanks dat ze allemaal een 'rugzakje' met zich meedragen. Maar ook wel weer goed toch, ze verdien dit als geen ander. En dan ook nog zo'n super stagiaire waar ze allemaal gek mee zijn. Ik denk dat ze deze tijd met jou NIET meer gaan vergeten. Dat heb je ze toch maar meegegeven, jouw doen en laten en vooral je 'mensen-mens' uitstraling en liefde voor deze doelgroep. Je bent een kanjer !!!!!
    Ik ga deze ff plaatsen, weet je nog 2000 tekens.....cu leta...
  18. Han van der Blij:
    13 december 2015
    Zijn we weer.....DE (jullie) kerstboom, wat een skatje !!
    Ziet er wel een beetje Gay uit in die kleur of valt dat wel mee in het echie?? Vlgs mij had je vandaag of gisteren het uitstapje met de kids...toch? Bowlen*...of is het iets anders geworden? Ik typte eerst *BLOWEN.. Lijkt me niet zo'n goed idee, sws niet natuurlijk.
    Heb je nog drukke dagen te gaan in het Parelhuis of valt dat wel mee? Ben je een beetje op schema met verslagen? Ook dat gaat je lukken meissie. Op naar de korte maar niet minder verdiende vakantie op Curaçao ook weer een ervaring op zich. Ik sprak Brit vd week nog ff bij de Deen, moest ff groente halen...het werd rode kool omdat die 'kleine' dat ook wel lust. Brit had het ook druk met haar stage en afronding daarvan. Vlgs mij missen jullie elkaar allemaal wel had ik zo het idee. Gewoon ff lekker lunchen bij Manzo's ofzo.
    Maar dat gaat allemaal weer komen meissie en sneller dan je misschien denkt. Dan gaat het leventje z'n gewone en bekende gangetje en zal je ook nog weleens terug denken aan je tijd in Su.
    Dat bed van jou is trouwens ook een om nou niet echt superfit van wakker te worden en op te staan....of ligt dat aan mij??? Misschien rijd voor een ander bed en/of matras..!!
    Die kleine komt zo tuus van z'n werk dus ik ga er nu weer een eind aan breien en kijken wat we gaan essen...
    TEVEEL gezegd misschien maar ga deze laatste dagen echt DUBBEL genieten, voor je het weet lig je weer in je eigen 'lekkere' bedje of met een dekentje op de bank naar Down met Dummies te kijken (heb er een stuk of tig opgenomen voor joe...)
    Heffun 2d en de komende dagen ook natuurlijk en c.u. s(z)oo(e)n op skype XXLLXXDD
  19. Danique:
    14 december 2015
    Haaaaai dad!

Het is toch wel een gek idee dat we hier kerst vieren met 30 graden. Maar gek genoeg krijgen we hier toch wel een kerst gevoel want bijna alles wordt hier versierd met kerstversiering. Zelfs bij de supermarkten staan levensgrote kerstmannen naast de hele grote versierde kerstbomen. Ook zijn veel huizen versierd met kerstverlichting en wij doen ook een beetje mee met onze gay boom haha. Maaar wat ze altijd zeggen een beetje gay is okee haha.
    Ik ben nu bezig met het inkopen van de kerstkadootjes en dan kan ik ongeveer zien hoeveel ik nog te besteden heb. Ik heb al een paar andere tehuizen voorbij zien komen op het internet maar er zullen vast nog wel meer organisaties zijn. Moet ik even een avondje goed voor zitten.
    Ondanks alles hebben de kinderen het idd goed, ze worden flink verwend vanaf alle kanten. Ik ga ze echt missen...
    Ik geniet extra van de weinige dagen die ik nog heb, als het kon had ik ze allemaal mee genomen, super gezellig toch haha.
    Me verslagen staan een beetje op pauze, op me vrije(door de weekse) dagen werk ik eraan dus moet goed komen.
    Aaaaah onze Brittie wordt zeker gemist, iedereen! Word weer tijd voor al dat slappe geouwehoer.

Haha nee mijn bed heeft ook zijn beste tijd gehad. Moet maar eens gaan kijken naar een new one!

Aaaaaaah me serie jeeeeeeej, heb er nu al zin in:)!

talk en see you sooooooon!
    Loveyouuu
  20. Han van der Blij:
    15 december 2015
    Haaaaaaai dotter...! oooo gelukkig doen ze daar ook volop mee met de kerst, ho ho ho !!
    Er kwam vanmiddag een vroeg of zeg maar eigenlijk laat (kerst) cadeautje binnen voor joe....ja ja daar isie dan je Visa cadeautje, de Samsung Galaxy Tab3
    Heel schattig maatje**, een soort van mini Ipad maar wel super handig kan zo in je tassie..Annie.. **Heb m nog niet uitgepakt maar aan de doos te zien!!! We kunnen m tot de 17e jan. onder de kerstboom leggen......gaat alleen pas de 17e uitgepakt worden dan...toch...?!
    En wat betreft je bed..je wordt zo ongeveer doodgegooid met in de huis aan huis krantjes met 1 pers boxspring-bedden voor niet al teveel doekoe's je weet toch....
    We kieken wel als je weer tuus bent. En ja we kunnen toch hier met z'n 2n een tehuis starten voor al die skatjes.
    Kan Martha komen koken voor hun EN voor ons natuurlijk. Wat zullen ze het hier goed krijgen met zo'n kanjer als jij!!
    Skype zit er vanavond ff niet in, mama is ff naar Monique om de kerstboom op te tuigen, kleine is ah gamen, Your ah werk en de ouwe bewaakt het huis. O ja net een sollicitatie de deur uit gedaan ve functie bij een autoverhuurbedrijf, ff duimen schat u nffr no...!!
    Nog 33 dg (v/a vandaag de 15e) te gaan en raadt eens op de dag v vertrek: 16-1-'16....dat bij elkaar opgeteld is dat ook 33 !!! 16+1+16 voor de duidelijkheid.....duhu...
    Ik ga zo mn (jouw) bedje in, manjana weer vroeg op. Tot skype darling, gezellige avond nog en gr aan alle bekenden xlxd
  21. Joyce:
    15 december 2015
    Hee Meisje, wouwie wat gaat de tijd toch snel! De Sint is net weg de boom gaat al weer bijna de deur uit en de pijlen vliegen al door de lucht. En dan ....... ineens sta je gewoon weer in je huis alsof er niets aan vooraf gegaan is!
    Voor ons gaat alles gewoon een beetje door maar voor jullie is het toch wel even iets anders. Wat een ervaring! Iets wat je voor altijd bij je zal dragen. Neem alles goed in je op. En blijf genieten :-). Dikke knuf X M2
  22. Danique:
    17 december 2015
    Helloooooo!
    Jaaa de tijd vliegt echt voorbij niet te geloven. Nog maar een maandje en dan zijn we weer in ons kikkerlandje brrrr. Moet er nog niet aan denken haha.
    Ik geniet van iedere dag, vooral van de kindjes want die ga ik zo missen...Ik zal ze nooit vergeten net als deze super vette ervaring!!
    Dikkekus ook voor me zus, broer en V2 hihi xxxx
  23. Danique:
    17 december 2015
    Haaai dad,
    Ik had je al even kort gesproken via facetime, maar ik vond het ook zo lullig om helemaal niet te reageren.
    Je zei dat er heel veel aanbiedingen zijn voor 1 persoonboxsprings, maar ik wil natuurlijk een 2 persoons haha! Nu ik lonely ben betekent het niet dat ik niet mag geniet van een kingsize bed toch haha! Gewoon een lekker twee persoons bed waarin ik zonder gene languit en dwars op kan liggen!
    Ik zal voor je duimen voor de sollicatie!! En je andere dotta duimt ook :)
    En het liefst neem ik ze allemaal idd, ik weet alleen niet of ze heel gelukkig worden van het weer in Nederland. Ze denken allemaal dat het nu sneeuwt in Nederland haha.

Dikkekussssss