Eerste weekend update

11 oktober 2015 - Paramaribo, Suriname

Weekend update:

Vrijdag 9-10-2015:
Vrijdag heeft het de hele dag lekker geregend alsof we dat nog niet genoeg hebben meegemaakt in Nederland..En het waren niet zomaar regen buitjes het was als of ze van boven emmers naar beneden gooide. Het water bleef lang op de straat liggen waardoor je de weg op sommige stukken niet eens meer kon zien. We hebben zelfs meegemaakt dat er man of een vrouw daar waren we het niet helemaal overeens tot aan ze oksels in een kuil zakte met zijn scooter in ze hand. Op dat moment dachten we ohh shit moeten we helpen maar toen kwamen de gedachtes van ohnee anders worden onze eigen schoenen nat en vies ook naar boven dus besloten we maar in de auto te blijven. Gelukkig redde de man/vrouw zichzelf uit het gratis zwembadje en ging ze maar te voet verder. Heel jammer dat we het niet gefilmd hebben anders hadden we zeker een dikke vette hit op youtube :P sorry mevrouw of meneer; het beste met uw natte onderbroek en waarschijnlijk ook natte BH.

We hebben ook nog even met de auto rond gereden om te kijken waar onze stage nou precies zijn. Mies heeft ook een stukje gereden maar we zijn tot de conclusie dat er nog even geoefend moet worden. Het is best lastig om voor je gevoel tegen de richting in te rijden aan de verkeerde kant van de weg en dat zit je stuur ook nog eens verkeerd…
Het Academisch Ziekenhuis Paramaribo (AZP) waar onze Mies gaat stage lopen konden we in een keer vinden, dit is goed te bereiken met de benenwagen. Mijn stage plek was een groot mysterie, een grote en moeilijke zoektocht aangezien de nummering langs de weg ook niet klopte. Navraag doen in de omgeving had ook niet zoveel zin want niemand kende het Parelhuis. Ik begon al flink te twijfelen of me stage goed geregeld was en of ik niet per ongeluk een stage had geregeld in Afghanistan. Maar gelukkig één iemand had er wel eens van gehoord en wees ons de goede richting op. Blijkt dat me stage aan het einde van de weg van ons appartement zit ergens achter een ander huis. Ik ben er dus zeg maar binnen 5 minuten lopen super chill.

Gelukkig stopte het in de avond wel met regenen. Ivanildo (vriend van Mies) was namelijk die nacht jarig en dat moest uiteraard gevierd worden. Om 00.00 uur hebben we op ons mooist gezongen, champagne gedronken en taart gegeten die een vriend van hem had mee gebracht. Super coole taart trouwens!
Hierna vertrokken we met de auto richting de stad. We gingen naar de club Euphoria (geen idee of je het zo schrijft maar het staat wel cool zo). Het was niet zo druk die avond, maar er werden wel heerlijke muziekjes gedraaid dus Mies en ik voelde ons snel thuis op de dansvloer. Dit hebben we uitgehouden tot een uur of half 4 en vetrokken we richting huis. Ik kon niet meer...ik word oud denk ik.

Zaterdag 10-10-2015:
Voor zaterdag was de planning eigenlijk het zwembad opzoeken hier in de buurt bij hotel Torarica. Eenmaal daar aangekomen begon het een beetje te spetteren. We besloten om even bij een tent te gaan zitten genaamd ’t Vat (schijnt dat daar veel studenten komen). We zagen er wel een paar kaaskoppies tussen zitten inderdaad. We hebben daar even wat gedronken en een VET lekkere tosti gegeten. En tadaaa het kwam weer met bakken naar beneden echt niet normaal (zie foto voor een ideetje hoe heftig het was). Het terras moest allemaal een beetje naar het midden schuiven omdat de wind de regen naar binnen blies.
DAG dagje zwemmen. We hebben maar gewacht tot dat het weer een beetje droger werd en besloten toen maar met de taxi terug te gaan en onderweg te stoppen om boodschappen te doen.
We hadden een erg aardige taxi chauffeur, deze meneer woont zelf vanaf 2010 ofso in Suriname. Hij schepte een beetje op dat hij altijd prive chauffeur is van de mensen van KLM en liet mij zelfs ze dagboek lezen waarin deze ritten beschreven stonden. Deze meneer vertelde ons ook dat de hoeveelheid regen zeldzaam is in deze tijd, maar dat het vast kwam door de goden. Die gaven deze regen voor een reden. We knikten maar braaf en praatte met meneer mee.
Toen haalde hij iets ‘speciaals’ van onder zijn stoel. Hij vertelde dat hij de enige taxi chauffeur was die dit met zich mee bracht. Dus ik dacht ojeej nu komt het..spannend. Het was een boek vol met folders van restaurants en excursies. Haha super lief natuurlijk. Hij had een paar restaurants waarvan hij vond dat goed waren waaronder: een turks restaurant waar onze Mies ofcourse heen wilt hihi.
Onderweg zette de chauffeur ons af bij een supermarktje waar we al snel 4 dode kakkerlakken tegen kwamen….We besloten om alleen maar water daar te halen en de rest maar ergens anders want ielllll no way dat we daar eten gaan halen. De chauffeur (wat klinkt dat chique hea) heeft op ons gewacht en bracht ons naar het appartement.
Vanavond gingen we voor het eerst koken, pasta it was. Het was eigenlijk best goed gelukt al zeggen we het zelf. We hebben het lekker op de bank opgegeten met een aflevering van Teen Mom aan. Alles ging goed tot dat de stroom uitviel!! Vet eng!! Volgens mij zat ongeveer heel Paramaribo zonder stroom want je zag buiten helemaal niets meer. We bleven maar stil op de bank liggen hopend dat de stroom er snel weer op ging. We vonden het beiden best spannend maar waren ook zo moe dat we af en toe in slaap vielen en dan spastisch wakker schrokken van alle geluiden om ons heen. De stroom ging na ongeveer een uurtje weer aan, snel gingen we douche en doken ons bedje in!

Zondag 11-10-2015:
Vandaag was eigenlijk echt een zondag, luieren en bankhangen tot laat. We zijn wel even met Ivanildo naar de carwash geweest voor ze auto, waar Mies en ik op het goede idee kwamen om daar te gaan werken op een centje bij te verdienen. Uiteraard in onze bikini.
Hierna nam hij ons mee naar ze tante om ons voorstellen. We kwamen daar aan in een sfeer vol huis met zijn tante, oom, nichtjes en neefjes wat een lieve mensen allemaal!
In de avond zijn we uiteten geweest bij een restaurant waarvan ik de naam ben gegeten het begint met een X maarja daar hebben we vrij weinig aan hea..Maargoed super lekker gegeten rijst, kouseband, kip (ofcourse) en kool. HEERLIJK maar veel te veel dus kom maar op met die doggy bag.
Vanavond op tijd naar bed want Mies heeft morgen vroeg haar soort van kennismaking gesprek op de stage en ik ga mee voor support. Goodnight!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mama:
    13 oktober 2015
    Hi meis, lekker uitvoerig verhaal. Ik zie t allemaal voor me haha. Dat lekker eten zit daar wel goed lees ik, maar daar waren we niet bang voor. Ik wacht op je volgende verhaal. xxxx
  2. Danique:
    13 oktober 2015
    Haha jaa als ik typ denk ik Ohjaa dat ook nog! Dikkekus
  3. Han van der Blij:
    18 oktober 2015
    Hoi misi, (meisje in Suri....vlgs mij...?!)
    Ja idd wat een verhaal, er schuilt een schrijfster in je!! Buiten het lekker "niets" doen op de bank al dan niet met of zonder stroom doen jullie gelukkig ook een hoop andere en leuke dingen...zoals nd carwash...grapje. De palmentuin, Cola kreek etc etc. Heb het er met verschillende klanten over gehad en zijn ook jaloers op jullie.
    Dat van die mevr en mijnheer die bijna waren "verdronken" stond ook hier in de Telegraaf op de voorpagina, zo van 2 Ned studenten lieten 2 Surinaamse bejaarden aan hun lot over omdat hun Prada schoenen anders nat zouden worden. Van de 2 studenten EN de slachtoffers is niets meer vernomen!!!! Maar ja ....je weet toch....DE TELEGRAAF altijd op zoek naar sensatie.
    Ff iets anders, vlgs mij heb je van de meeste van alle vrienden en fam het verkeerde E-mail adres....ofzo.
    OF ze hebben het allemaal giga druk, ik lees n.l. weinig tot geen reacties op je blog.
    Heb trouwens Ingrid en Michel gisteren, op de markt, wel even gesproken en ze vroegen heel belangstellend naar jou.
    Morgen is het eindelijk D-day voor jou....yeah beginnen met stage. Vlgs mij heb je er ook wel zin in om eindelijk je kunsten te vertonen. Lekker je ding doen en een beetje regelmaat in je leventje daar. Moet Mies ook morgen beginnen trouwens?? Zo ja.... dan ook voor Miessie toy toy toy !! Nog 2 nachtjes en dan komt je pakketje binnen. Heb je mijn w.a. nog gelezen over dat versturen en adres? Ik heb hm vrijdag verstuurd naar je maar twijfel of die wel binnen is gekomen.
    Your is ook net ontwaakt (6.30 tuus) na zn nacht Adam Dance Event in de Adam Arena, was een super coole line-up. Allemaal grote namen die daar kwamen draaien.
    Nou skatje, weer een hoop geouweh..... Nog veel fun 2D n eet smakelijk voor straks. Dikke hug v Mies, n boks voor Ivanildo en n dikke lebber 4U.
    O ja....veel plzr manjana (1e stagedag..) XXLLDD
  4. Danique:
    18 oktober 2015
    Heee Pap,

Ik vind het super leuk om je reacties te lezen. Inderdaad niemand reageerd echt maarja zelf weten hoeft ook niet haha.
    Je app heb ik gehad volgens mij heb ik zelfs wat terug geappt ook. Me volgende story of my life staat er alweer op!

Dikkekus xxxx